Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2020 23:33 - "Чамкория" (ревю)
Автор: kim29 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 924 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 18.03.2020 01:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Преди да гледам филма "Възвишение", реших да прочета книгите на Милен Русков. Поне тези, които мога да открия. Добро решение, казвам днес. Започнах с "Чамкория" и за няколко дни се пренесох в един непознат за мен свят, преди точно век, по времето на Цар Борис Трети и ВМРО. Признавам си, че в ученическите години това не ми беше любим период от нашата история. Историята, обаче, на Бай Слави, ме развесели, замисли ме и истински ми допадна. Съпреживявах събитията, които му се случват на него, возих се в омнибуса за Чамкория и се потапях в спомените и разсъжденията му. Доста актуално разсъждава Бай Слави/е. Хората не са се променили особено за век, нито въпросите, които си задават, нито мечтите им са променени. Желанието им за власт, класовите им борби, всекидневните им грижи и любовни трепети са си все същите. Хареса ми колко добре и достоверно е представен образът на главният герой, като поведение и характер, и се смях от сърце /и на глас/ на изразите, някои от разсъжденията и изводите му. Напълни ми душата с изказа си този "стар" софиянец. Да, имаше политически моменти, които ми бяха скучни, но то е защото мен политиката не ме вълнува. Има, към края, и разни цинизми, но на Славето му отива да говори така... От историческа и художествена гледна точка, препоръчвам романа на всички българи! Шедьовър бе,  братче! :)





Тагове:   роман,   Чамкория,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. catforlife - Благодарим за ревюто!
18.03.2020 22:06
Имам доста в списъка, тази е една от тях...да сме живи и здрави ще четем!
цитирай
2. kim29 - Приятно четене
19.03.2020 05:02
@catforlife Моля. От сърце желая здраве, много врвме за четене и скоро да стигнеш до ”Чамкория”! Заслужава си! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kim29
Категория: Лични дневници
Прочетен: 178950
Постинги: 117
Коментари: 52
Гласове: 636
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930